Capilla da Fame

Como podéis observar en la imagen para poder descifrar lo que pone en el cartel hay que ser, por lo menos, intérprete de jeroglíficos egipcios. Pero tranquilos que aquí estoy yo para desvelaros el contenido del panel informativo… y esto es lo que dice: “Trasladado seu emplazamento orixinal a carón do camiño antigo, cando os romeiros modificaron a súa ruta. A construcción conservada é do século XVI e debese os Andrade de San Sadurniño. Lugar de acougo espiritual e albergue de romeiros baixo a protección da Orden de Malta. Conta cun retablo de estilo Popular-Renacentista feito en pedra policromada. A interpretación popular quere ver representado nel a Fame e a Preguiza, entre dous medallóns coa efixe de Fernando de Andrade e Inés de Castro e Lanzós.” Aclaro, para gallegos y no gallegos, que “Preguiza” significa “vaga o perezosa”. Me contó mi amiga, María do Canarias, que hay un dicho popular que cuenta: ” -Preguiciña queres pan.” A lo que contesta la preguiza: “-Si señora si mo dan.” Le replica la señora: “-Pois pilla alí o coitelo.” A lo que la Preguiza responde: “-Ai non señora, non quero.” Joer, pues sí que es vaga la “tía”.

Como no sé quién tiene las llaves de la capilla para poder hacer una foto más decente del interior del templo, habrá que conformarse con ésta que saqué desde el exterior por el único hueco por donde se puede ver algo, en la puerta. Por lo escrito en el panel informativo A Fame y A Preguiza deben ser las que están en medio de los dos medallones citados en el mismo… parece que hay otra figura pero desconozco lo que representa y si tiene, también, su correspondiente nombre.

Detalle de la mirilla por la que pude hacer la foto del interior (que bueno soy co..) existente en la puerta principal y cruz de Malta que aparece en la parte posterior de la capilla. Existen otras cruces de Malta, alguna de ellas tapadas por el cemento que echaron por todo el exterior de la capilla de manera muy chapucera (con perdón). No pongo foto panorámica del templo porque más que una iglesia, monumento o como le quieran llamar, parece un bodega (sin ánimo de ofender).

Anuncios

6 pensamientos en “Capilla da Fame

  1. As chaves penso que as teñen os que coidan o pazo de Liñeiro.

    Non sei se coñeces o “poderoso método de convicción” que usou o párroco, ermitaño, ou como se lle chame, que era responsable da capela para trasladala de lugar. (Iso era importante porque como di ahí os peregrins cambiaran a ruta e ó non pasar pola capela perdianse unha chea de limosnas…) Pois o tipo comezou a dicir que a Santa marchaba tódalas noites da capela cara o lugar onde hoxe en día está e que iso indicaba que era necesario trasladala a ese lugar jajaja

  2. O dos iconos non sei como empezaron a sair, cousas da informática ou das túas meigas, jeje
    Sobor das chaves ei ver si atopo os que cuidan do pazo e me acompañan a capilla… inda que haxa que botar algo na boeta.
    Os cregos cando hai cartos po lo medio ajudizan a mente de carallo, jejeje

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s